Известие

Collapse
No announcement yet.

Пружината на амортисьора опира в ламарината

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Пружината на амортисьора опира в ламарината

    Здравейте,

    Седмица след като стегнах колата минах през огромна дупка и айде пак в бокса .
    Оказа се че след сцепената нова гума, прецакани 2 джанти, скъсан тампон и единият преден амортисьор е изпуснал. Тъй като вече парите свършиха, отидох при "италианеца" да търся 2 стари амортисьора. Човекът каза, че само 1 ми трябва и намери същия като стария ми - комплект амортисьор, пружина и тампон, както каза заводски.
    Отивам при майстора си, монтира целия комплект и ми вика леко прискръцва нещо. Какво ти леко, то е като камбана на дупките. Лягаме двамата под колата и гледам че най-горното ребро на пружината опира в ламарината и като се свива и разстяга пружината закача и после рязко се откача. Мисля си аз, че той нещо не е наместил както трябва, защото гледам другата пружина си има 1-2 мм разстояние. Пружините са 1:1. Майсторът вика, ще се намести. Карах 60-70 км и понамаля звука, но нещо ми се струва не както трябва. Някой имали е такъв проблем? Старата ми пружина е здрава, в краен случай може и тя да се сложи, но ако е въпрос на наместване или има някаква тънкост да ходя при друг майстор.
    Alfa 156 1.8 TS, '99

  • #2
    Първоначално публикувано от yankoff Покажи съобщение
    Здравейте,

    Седмица след като стегнах колата минах през огромна дупка и айде пак в бокса .
    Оказа се че след сцепената нова гума, прецакани 2 джанти, скъсан тампон и единият преден амортисьор е изпуснал. Тъй като вече парите свършиха, отидох при "италианеца" да търся 2 стари амортисьора. Човекът каза, че само 1 ми трябва и намери същия като стария ми - комплект амортисьор, пружина и тампон, както каза заводски.
    Отивам при майстора си, монтира целия комплект и ми вика леко прискръцва нещо. Какво ти леко, то е като камбана на дупките. Лягаме двамата под колата и гледам че най-горното ребро на пружината опира в ламарината и като се свива и разстяга пружината закача и после рязко се откача. Мисля си аз, че той нещо не е наместил както трябва, защото гледам другата пружина си има 1-2 мм разстояние. Пружините са 1:1. Майсторът вика, ще се намести. Карах 60-70 км и понамаля звука, но нещо ми се струва не както трябва. Някой имали е такъв проблем? Старата ми пружина е здрава, в краен случай може и тя да се сложи, но ако е въпрос на наместване или има някаква тънкост да ходя при друг майстор.
    Колега, би ли пуснал някоя снимка. Аз от миналата пролет имам някакво дрънчене отпред отляво. Появи се след една готина дупчица, от която джанта цъфна като отворена консерва при вътрешния ръб. Дрънченето се проявя само на определен вид неравности (предполагам, когато са по-натоварени амортисьора/пружината, примерно ако много рязко завия надясно и съответно се натовари отпред отляво).
    There's always more money to make and more shit to bitch about.
    156 SW 2.4 JTD

    Comment


    • #3
      Неправилен монтаж - личен опит, макар и с друг автомобил.
      Идея си нямам как се вързвате на обяснения от типа 'Карай така, пък то ще улегне'
      156 AR67601 BN 1.6TS 16V CF2 BASE
      Bosch Motronic M2.10.4 MPFi

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от zloster Покажи съобщение
        Колега, би ли пуснал някоя снимка. Аз от миналата пролет имам някакво дрънчене отпред отляво. Появи се след една готина дупчица, от която джанта цъфна като отворена консерва при вътрешния ръб. Дрънченето се проявя само на определен вид неравности (предполагам, когато са по-натоварени амортисьора/пружината, примерно ако много рязко завия надясно и съответно се натовари отпред отляво).
        Трудно е да се снима там, а и едва ли ще се види нещо. Свали си гумата и погледни горния край на пружината от вътрешната страна, точно под тампона. Бръкни с малка отверка да провериш дали опира. Здравият ми амортисьор има там 1-2 мм разстояние. Звукът е като от пружина, нисък, прилича на камбана заради ехото от калника. Поне при мен е така и се чува на неравности и резки завои. На прав път няма грижи.

        ---------- Post added at 08:38 ---------- Previous post was at 08:34 ----------

        Първоначално публикувано от Pepo Покажи съобщение
        Неправилен монтаж - личен опит, макар и с друг автомобил.
        Идея си нямам как се вързвате на обяснения от типа 'Карай така, пък то ще улегне'
        Ами не се връзвам, но какво да направя? Не знам за колко време е нормално да се смени един амортсьор, но тоя мрънка, че му отнело 4 часа. На другия ден стоях до него 2 часа докато открием защо скърца, но не иска да го сваля и да го слага наново. Вика няма смисъл щото той по друг начин нямало как да влезе. Почна да ми бяга по "Г6" с коменатри тип стара част, нЕма гаранция каква е, дали е читава.
        Но и на мен ми се струва, че не го е монтирал как трябва.
        Alfa 156 1.8 TS, '99

        Comment


        • #5
          Благодаря за инфото. Уикенда чак ще има време да погледна. После ще гледам да споделя.
          There's always more money to make and more shit to bitch about.
          156 SW 2.4 JTD

          Comment


          • #6
            Слагам два лева на тъмно че горната част на пружината или е изместена от гумената подложка, или тампона е сложен накриво.......вероятно майстора ти не се е усетил че тампона се слага само в едно положение, сложил го е някак си преди това, тръгнал е да го качва, виснало му е ченето като е разбрал че трябва да извърти горния тампон при сложена пружина, като гледам че си 2.4жтд и като знам каква хурка е тва с тия твой пружини, и мога само да гадая какво е станало по нататък.......
            Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 20:32.
            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              Слагам два лева на тъмно че горната част на пружината или е изместена от гумената подложка, или тампона е сложен накриво.......вероятно майстора ти не се е усетил че тампона се слага само в едно положение, сложил го е някак си преди това, тръгнал е да го качва, виснало му е ченето като е разбрал че трябва да извърти горния тампон при сложена пружина, като гледам че си 2.4жтд и като знам каква хурка е тва с тия твой пружини, и мога само да гадая какво е станало по нататък.......
              Аз му връчих целия комплект сглобен както го взех от "италианеца". Но както казваш, нищо чудно да е било нещо накриво и да го е домързяло да го намества.
              Иначе съм с 1.8ТС, не 2,4жтд, но не знам до колко има разлика.
              Май ще ходя при друг майстор ...
              Alfa 156 1.8 TS, '99

              Comment


              • #8
                Резултатът от прегледа днес: И при мен опира пружината в ламарината. Виждат се ясно и следите от търкането й. От огледа ми се струва, че тампона отгоре не е легнал както трябва, но ще я водя на майстор да я гледа.
                There's always more money to make and more shit to bitch about.
                156 SW 2.4 JTD

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от zloster Покажи съобщение
                  Резултатът от прегледа днес: И при мен опира пружината в ламарината. Виждат се ясно и следите от търкането й. От огледа ми се струва, че тампона отгоре не е легнал както трябва, но ще я водя на майстор да я гледа.
                  Явно имаме един и също проблем. Ще се радвам да споделиш какво е казал майсторът и как се оправя. Може и при твоя майстор да ходя, ако се справи добре, че аз 3 години не си намерих свестен.
                  Alfa 156 1.8 TS, '99

                  Comment


                  • #10
                    Днес ми съобщиха диагнозата: блокирал лагер на тампона на амортисьора.
                    Лошото е, че това ще го оправям след минимум 2 седмици, заедно с други неща дето чакаха. Чак тогава ще мога да споделя как е след смяната.
                    There's always more money to make and more shit to bitch about.
                    156 SW 2.4 JTD

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от zloster Покажи съобщение
                      Днес ми съобщиха диагнозата: блокирал лагер на тампона на амортисьора.
                      Лошото е, че това ще го оправям след минимум 2 седмици, заедно с други неща дето чакаха. Чак тогава ще мога да споделя как е след смяната.
                      Интересно този който ти го е съобщил това... кажи му той да ти смени лагера на амортисьора Ама и да ти го покаже. Стой му на главата и го накарай да ти покаже лагера.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Браво имаме мастор познал точния проблем !!!
                        Всъщност питай мастора да не би да е гледал друга кола.
                        Last edited by vovata; d.m.y г., 16:53.
                        Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                        159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                        NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                        Comment


                        • #13
                          Разбира се тази кола няма лагери на тампоните горе. Просто е да се разбере защо след като се погледне как е устроено окачването. Аман от майстори.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от zloster Покажи съобщение
                            Днес ми съобщиха диагнозата: блокирал лагер на тампона на амортисьора.
                            Лошото е, че това ще го оправям след минимум 2 седмици, заедно с други неща дето чакаха. Чак тогава ще мога да споделя как е след смяната.
                            Колега иди за всичко това при друг майстор, после ако имаш път към стария му кажи че лагера е бил ОК, само че шарнира на лагера е бил заминал, и не му се обяснявай много.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              Благодаря за инфото, колеги.
                              Извинения на колегата yankoff, че му нацапахме темата. Проблемът от какво дрънчи остава остава отворен.
                              There's always more money to make and more shit to bitch about.
                              156 SW 2.4 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X